Toyota Auris 1,33 Comfort





Toyota Auris 1,33 Comfort hakkında bir çok internet sitesinde ve forumlar da çeşitli bilgiler mevcut. Ben de bu yorumlara bakarak bu araçtan aldım. (24.10.2011) Size araç hakkında kullanarak ve birebir yaşdıklarımı anlatmak isterim.






Araç donanım bakımdan bu fiyatta başka marka ve modellerde bulunmayacak donanımlara sahip. 9 hava yastığı, ABS, EBD, Bluetooth kiti, elektrikli katlanır aynalar, sis farları, ışıklı makyaj aynalı güneşlikler, çift topido gözü, sandıklı kol dayama en baz ve göze çarpan özelliklerdir. 9 hava yastığı ve Euro Ncap 5 yıldız alması aracın son derece güven olduğunu gösteriyor.


Aracın içi oldukça geniş. Benim bu zamanda kadar kullandığım tüm araçlarda (Ford Focus, Palio, Albea, Linea, Hyundai Accent) sürücü koltuğunu geriye itiyordum. Bu araçta koltuğu geriye itmeye gerek kalmadı. Diz mesafesi mükemmel durumda. Arka koltuk sırtlıklarının iki kademeli olması arkada oturanları çok geniş ve ferah yolculuk etmesini sağlıyor. Araç eni, boyuna ve yüksekliğine göre çok rahat kullanılacak bir aile aracı diyebiliriz. Şimdi gelelim bagajına. Bagaj teknik özelliklerde 350 LT yazmasına rağmen bana çok ufak geldi. Hatta 2006 Palio' mun bagajına rahat koydğum eşyalar bunda biraz sıkıştı. Bagaj kısmında tam boy stepne (205/65/16) kullanıldığı için bagajda derinlik yok. (Şuan yeni kasa Ford Focus' ta aynı sorun var.) Bu da aracın kabin ferahlığını bagaj da aramayın derim.

Araç performas olarak 1,33 98 hp göre gayet iyi denebilir. Aracı vites değiştirme ışıklarına göre bence kullanmayın. Nedeni; araç daha 2000 deviri bulmadan vites yükseltme ışığı yanıyor. Siz bir üst vitese geçerseniz yine 2000 devire gelmeden tekrar vites yükseltmenizi istiyor. Bu da aracın yolda yığılmasına neden oluyor. Işıklara uymadan ve aracı 3000 devire yükseltip vites değiştirirseniz herhangi bir performans sorunu olmuyor. Hata yokuş çıkarken bile ikinci vitese atıp yoluma devam ettim.



Aslında herkesin merak ettiği konu yakıt konusu. Bende bu aracı alırken çok merak ediyordum. Araç 185 TL 97 oktan benzin ile 447 km yol yaptı. (Işık yandı hemen fulledim.) Araç 447 km lik yolu 43 LT benzin ile yaptı. Bu da km başına 0,42 kuruş bir rakama denke geliyor. Yol bilgisayarı aracın 10,3 LT yaktığını gösteriyor. İlk depoda 650 km gideceğini gösterirken bu tahminde 200 km daha az gitti. İkinci deposunda 584 km gideceğini belirtiyor. Henüz bu kadar daha yol yapmadım ama şunu gördüm. Eğer siz bu arabayı İstanbul içi kullanacaksanız bu aracın yakıt tüketimi 10 ile 11 LT arasında olacağını söyleyebilirim. Aracın şamdırası yokuş aşağı bıraktığınızda benzini eksik gösteriyor. Düzlüğe çıktığınız yada yokuş yukarı bıraktığınızda düzeliyor. Yani depo içersindeki benzini gösteren şamdıra düzgün konumlandırılmamış. (En iyi şamdıra ve yol bilgisayar verisi Ford Focus'ta olduğunu söyleyebilirim.).



Sağlamlık, güvenlik, işcilik ve malzeme bakımında oldukça kaliteli bir araba. Ama yakıt konusunda aynı şeyleri söyleyemeyceğim. Fabrika verileri şehir içi 7,2, şehir dışı 5 ve ortalam 6 LT olarak verilse de araç şehir içinde yaklaşık 11 LT yakmaktadır. Ama az km yapan ve şehir içi trafiğine fazla takılmayanlar için ideal bir araç.

Yorumlar