Peugeot 107

Klima ve müzik sistemi butonları konsolun ortasında toplanmış. Kullanım açısından oldukça pratik, ergonomi sorunu yok. Malzeme ve işçilik beklentileri aşıyor. Gösterge panelinde kilometre sayacı ve benzin göstergesi bulunuyor. Devir saatiyse bağımsız olarak direksiyonun hemen üzerinde. Devir saatinin yeri bir spor otomobil iç mekanı hissi yaratabilir. Direksiyonun simidi minik yapısı bir hayli ince. Fakat ele iyi oturuyor.

Güvenlik

Euro-NCAP testlerine PSA-Toyota ortaklığının ürünlerinden Citroen C1 katılırken, sonuçların diğer iki otomobilde de aynı olacağı belirtildi. C1'in şasisi gerçekten sertti ve önden çarpışmada minimum deformasyon görüldü. Otomobillerin çocukları korumasıysa ortalama değer gösterdi. Büyük çocuğu koruması küçük çocuğa göre daha iyiydi. Yay güvenliğindeyse sınıfı geçemedi.

Sürüş İzlenim

Peugeot’nun minik modeli gerek dış hatlarıyla gerekse iç mekanıyla kullanıcısına farklı tatlar yaşatan bir otomobil. Bu minik otomobilin kapısından içine adım attığınız anda bambaşka bir dünyayla karşılaşılıyor. İç mekan sınıfının ötesinde bir işçilik ve malzeme kalitesine sahip. Klima, müzik sistemi, diğer butonlar hepsi kolayca ulaşılabilecek mesafede. Kapı, kokpit ve bagaj alanı öylesine verimli kullanılmış ki iç mekanda dört yetişkine sorunsuz bir yolculuk alanı sağlanmış. Ön cam neredeyse motor kaputunun bittiği yerde. Yüksek yapının da etkisiyle daha büyük boy bir otomobil kullanıyormuş hissi yaratılmış. 107 uzun boylu sürücüler için bile rahat sürüş imkanı tanıyor.

107’nin yola tutunuş kabiliyeti boyutlarının ötesinde. Direksiyona geçerken açıkçası güven sıkıntısı yaşamıştık. Fakat sürüş tecrübemiz artıkça o ilk an tereddüdümüz ortadan kalktı. Yüksek yapısına rağmen yolda gezinme veya virajlarda fazla esneme problemi yok. Bunun yanı sıra fren sisteminin yüksek hızlardaki tepkisi güvenilir düzeydeydi. Yine de 107 ile yüksek hızlara çıkmamakta fayda var.

Otomobilin motor kaputunun altında yer alan 1.0 litrelik motor hacimsel anlamda zayıf gelebilir. Fakat 900 kg’nin altındaki toplam ağırlık nedeniyle fazla sırıtmıyor. Toyota tarafından geliştirilen şanzımanın 107’nin motor performansına katkısı tartışılır. Fakat şehir içi kullanım konforu ve ara hızlanmalardaki etkinliği iş göreceğini kanıtlıyor. Bunun yanı sıra otomatik şanzıman konforuna rağmen oldukça düşük bir tüketim değeriyle sürücüsünü sevindiriyor.

107’nin bagaj kapasitesi (139 lt) iç mekan düşünülerek gözden çıkarılmış. Fakat ısrarla yük taşıma ihtiyacı duyarsanız, arka iki koltuğu kapatarak 750 litreye varan bir hacim elde edebilirsiniz.

Yorumlar