Peugeot 207


Peugeot'nun ülkemizde de merakla beklenen 207 modeli nihayet Türkiye yollarına çıkıyor. Dünya prömiyerinin ardından geniş yankı uyandıran ve Euro NCAP'te aldığı beş yıldızla dikkatleri üzerine çeken 207'nin Türkiye'deki lansmanı Riva'da yapıldı. Basın mensuplarına yönelik test sürüş organizasyonuyla kullanma şansını yakaladığım 207'nin büyüyen boyutları ilk bakışta farkediliyor. 4030 mm uzunluğu, 2540 mm dingil aralığı, 1720 mm genişliği ve 1472 mm yüksekliğiyle hemen hemen 307 ile aynı boyutlara sahip olan otomobil firmanın yeni tasarım anlayışını yansıtıyor. Geçtiğimiz yıl makyajlanan 307 ve yeni 407 modelleriyle birlikte kullanılmaya başlanan geniş ızgara ve geriye doğru çekik büyük far grubu 207'nin ön yüzünde dinamik bir etki yaratıyor. bu etkiyi tampona entegre sis farları da destekliyor. Otomobilin boyutları her ne kadar büyümüş olsa da bu büyüklük bagaj hacminin biraz genişlemesini (270 lt) sağlamış ancak arkada diz mesafesi önemli bir gelişme kaydedememiş. 206'nın arka bölümündeki sıkıntı 207'de de yaşanıyor. Peugeot 207'nin 206'ya oranla gelişen özellikleri arasında zenginleşen donanımı sayabiliriz. Tüm donanım ve motor seçeneklerinde artık ABS, acil fren yardım sistemi (AFU), elektronik fren gücü dağılımı (REF), yükseklik ve derinlik ayarlı, elektrik takviyeli direksiyon özelliklerini bulabilirsiniz. 307 ile aynı direksiyonu kullanan 207'de bana göre daha küçük boyutlarda bir direksiyon tercih edilebilirdi. Ancak direksiyonun tepkisi ve aracın yol tutuşu için diyebilecek fazla söz yok. Lansman sırasında 1.4 16V 90 HP benzinli ve 1.6 HDI 90 HP dizel motor seçeneklerine sahip modelleri kullanma fırsatı yakaladım. Her iki motor da alt devirlerde cansız kalmasına rağmen, devir yükseldikçe gücünü hissettirmeye başlıyor. 1149 kilogram ağırlığındaki araçta kullanılan benzinli motor daha seri kullanıma imkan tanırken, dizel motor ara hızlanmalara çabuk cevap veremiyor. Türkiye'de 1.4 75 HP, 1.4 90 HP ve 1.6 150 HP turbo benzinli, 1.4 HDi 70 HP ve 1.6 HDi 90 HP dizel motor seçenekleriyle satışa sunulacak 207'nin fiyatı konusunda artan döviz kuru nedeniyle herhangi bir bilgi verilmedi. Comfort, Trendy, Premium ve GT donanım paketleriyle satışa sunulacak olan otomobilde Comfort donanım paketi sadece üç kapılı 207 için geçerli. 3 kapılı gövde yapısına sahip araçta 1.4 75 HP, GT versiyonunda ise 1.6 150 HP turbo motor seçenekleri bulunacak.

Yorumlar