Yeni Honda Jazz


Honda firmasının B sınıfındaki temsilcisi Honda Jazz tamamen yenilendi. Yeni Honda Jazz Türkiye’ye gücü 83 beygirden 100 beygir güce çıkarılan 1.4 litrelik benzinli motorla ithal ediliyor.

Yeni Honda Jazz‘ın içinde sportif çizgiler hakim olmuş. Önde gösterge panelinde iri bir halkadan oluşan benzin göstergesiyle metal çerçeveli dairesel bölüm içindeki dijital klima göstergeleri oldukça değişik gözüküyor.Sihirli denebilecek hareketliliğe sahip arka koltuk sistemleri ise değişken iç mekan çeşitliliği sağlıyor. Jazz, hem motor gücü hem de iç alan olarak da büyümüş durumda.

3900, genişliği 1695 ve yüksekliği 1525 milimetre olan yeni Jazz’ın yüksekliği aynı kalırken, uzunluğu 55, genişliği 20 ve dingil aralığındaki 50 milimetre artırıldı.

Türkiye’ye sadece 1.4 litrelik motor gelecek ve 100 beygir ve 127 Nm tork üreten 1.4 litrelik motorda güçlenmesine rağmen daha çevreci ve ekonomik bir hale getirildi. Daha önce 83 beygir ve 119 Nm tork üreten i-DSI motorla karşılaştırıldığında manuel şanzımanlı modelde yakıt ekonomisinin 5.3 lt/100km’ye gerilediği (önceki 5.8 lt/100km) ve i-SHIFT yarı-otomatik manuel şanzımanla donatılan da ise 5.2 lt/100km (önceki 5.9 lt/100km CVT) seviyesine düştüğü belirtiliyor.

Joy ve Fun olarak iki farklı modeli bulunan Yeni Honda Jazz, teknolojik üstünlüklerinin yanında çok yüksek bir donanım seviyesine sahip. Fun modelinde bulunan direksiyondan kumandalı ve hıza duyarlı müzik sistemi, otomatik farlar ve silecekler, hız sabitleyici, otomatik klima, yol bilgisayarı ve panoramik cam tavan Jazz’ın üstünlüğünü ortaya koyan özelliklerden sadece birkaçıyken, yeni Jazz güvenlik donanımlarında da taviz vermiyor. Her iki modelinde de 8 hava yastığı, sınıfında ilk defa araç denge kontrol sistemi (VSA), ABS, EBD, acil durum fren desteği, ön koltuklarda aktif kafalıklar ve ISOFIX standart olarak sunuluyor.

Yorumlar