Yeni Hyundai İ30


Hyundai i30'da bulunan 1591 cc hacmindeki CVVT (Continuously Variable Valve Timing - Sürekli Değişken Supap Zamanlaması) teknolojisine sahip benzinli motor, 6200 d/d'de 122 PS maksimum güç ve 4200 d/d'de 15.7 kgm maksimum tork üretiyor.

5 ileri manuel şanzımanla 192 km/s maksimum hıza çıkan ve 11.1 saniyede 0'dan 100 km/s hıza ulaşan i30, 4 kademeli otomatik şanzımanla 183 km/s'lik maksimum hız ve 12.1 saniyelik 0-100 km/s hızlanması sunuyor.

Manuel şanzımanla aracın 100 km'deki ortalama yakıt tüketimi 6.2 litre, otomatik şanzımanla ise 6.9 litre.

Hyundai i30'da 1582 cc hacme sahip olan iki farklı dizel motor seçeneği bulunuyor. Bu motorlardan ilki 90 PS, diğeri ise 115 PS maksimum güç üretiyor.

Hyundai i30'da 90 PS güce sahip olan 1.6 CRDi-VGT dizel motor, 4000 d/d'de bu 90 PS'lik maksimum gücüne ulaşırken 1750 ile 2500 d/d arasında da 24 kgm'lik maksimum tork elde ediyor.

172 km/s'lik maksimum hıza çıkan ve 14.9 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını gerçekleştiren aracın 100 km'deki ortalama yakıt tüketimi sadece 4.7 litre.

Diğer 1.6 CRDi-VGT dizel motor seçeneği ise 4000 d/d'de 115 PS maksimum güç ve 1900 ile 2750 d/d arasında 26 kgm maksimum tork üretiyor.

188 km/s maksimum hıza çıkan aracın 0-100 km/s hızlanması ise 11.6 saniye. Yüksek teknoloji sahibi olan ve değişken turbo geometrisine sahip olan bu motorun da 100 km'deki ortalama tüketimi ise sadece 4.7 litre.

Yorumlar