Citroen DS3-R


Fransız üretici Citroen’in, lüks ve kişiselleştirilebilen otomobillerden oluşacak yeni ürün yelpazesinin ilk modeli olan DS3, Türkiye’de satışa sunuldu. 4 farklı tavan ve 11 gövde renginin yanı sıra 38 farklı kombinasyona sahip DS3, 43 bin TL’den başlayan fiyatlarla piyasaya çıkarken, ilk sahiplerinden biri de, aynı zamanda markanın Türkiye distribütörlüğünü yürüten Bayraktar Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar oldu.
Efsanevi DS modelinin sadece adını taşıyan “DS” serisi, Citroen’in farklı sınıflarda “farklılaşmayı isteyen” tüketiciler için geliştirdiği bir marka olacak. Bu markanın ilk ürünü olan DS3, C3 ile aynı sınıfa mensup ancak ondan tasarım ve donanım olarak tamamen farklı. Citroen’in MINI ve ileriki dönemde
Audi A1 gibi modellere rakip olarak çıkarttığı DS3, farklı tavan rengi, döşeme, jant ve aksesuarlarla satın alınabiliyor. Türkiye’de satılacak araçların yüzde 80’inin çift renkli olması planlanırken, showroomlardaki araçların dışında farklı kombinasyonlarda bir DS3 isteyen müşterilerin iki ay kadar beklemeleri gerekiyor.

Marka imajını yükseltecek


Türkiye’de ilk etapta 1.6 lt 120 HP ve 1.6 lt 156 HP
turbo benzinlinin yanı sıra 1.6 lt 92 HP’lik dizel motorlarla satışa sunulan DS3, 43 bin TL’den başlayan fiyatlara sahip. Araçta otomatik vites seçeneği de bulunuyor.
Baylas
Otomotiv Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu, DS3’in tamamen farklı bir konsept olduğunu ve gelecek yıllarda çıkacak diğer modellerle farklı bir sınıf oluşturacağını söyledi. DS3’ten bu yıl sonuna kadar 400 adet satmayı hedeflediklerini, bu sayının gelecek yıl 800’ü bulacağını kaydeden Tatoğlu, “Araç, kısıtlı adetlerle geldiğinden, öncelikle büyük şehirlerimizde ve yeni marka kimliğine bürünmüş bayilerimizde satılmaya başlanacak. DS3 için özel bir bölüm olacak” dedi.
Aracın yüksek satış adetlerinden çok, marka imajına sağlayacağı olumlu katkılar nedeniyle önemli olduğunu ifade eden Tatoğlu, ileriki yıllarda çıkacak modellerle birlikte yılda 3-4 bin adet DS satmayı hedeflediklerine dikkat çekti. Tatoğlu, Türkiye pazarının bu yıl 610 bin civarında satışla kapanmasını beklediklerini hatırlatarak, “Toplam pazara ilişkin öngörülerimizi revize ettik. Ancak bizim hedefimiz değişmedi ve yüzde 3.5’lik pazar payı öngörüyoruz. Bu yıl yüzde 50 büyüyerek, satışlarımızı 13 bin 500’den 21 bin 500’e yükselteceğiz” diye konuştu.

Yorumlar