ToyotaSA Pazarlama ürün uzmanı Feyza Gündoğdu, yıl sonuna kadar Türkiye'de toplam 37 bin Toyota satmayı hedeflediklerini belirterek, makyajlanan Toyota Corolla'ya "Sport" donanım paketini eklediklerini, yeni Corolla'nın 18 versiyon ve 10 renk seçeneği ile satışa sunulduğunu söyledi.
Adapazarı'nda üretilip Avrupa ağırlıklı olmak üzere dünyanın birçok ülkesine ihraç edilen Toyota Corolla'nın makyajlanan serisinin test sürüşleri İspanya'nın Barcelona kentinde gerçekleşti. Test sürüşü öncesinde bir toplantı düzenleyen Toyota Motor Marketing Europa (TMME) ürün iletişim Müdürü Fabio Capano, 1966'tan beri tüm dünyada 28 milyon adetten fazla üretilip satılan Corolla'nın dünyanın en çok satan modeli olduğunu söyledi. Toyota Corolla'nın ait olduğu C segmentinde (orta segment) Avrupa'da yılda 4.4 milyon araç satıldığına dikkat çeken Capano, bu yıl Avrupa'da 66 bini makyajlı olmak üzere 175 bin Corolla satılmasının hedeflendiğini belirtti. Tüm dünyada Corolla sahiplerinin yaş ortalamasının 57'den 50'ye indiğini anlatan Capano, bunu daha da aşağıya çekeceklerini vurgulayarak, "Sport versiyonunun yanı sıra Corolla'ya 90 beygir gücünde 1.4 litrelik yeni bir dizel motor monte ettik. Bu motor 2 litrelik versiyondan yaklaşık 100 kilo daha hafif ve daha az yakıt harcıyor" dedi.
Türkiye'de 1.4 lt (97BG), 1.6 lt (110 BG) ve 1.8 lt (192 BG) olmak üzere üç benzinli motorla satışa sunulan Toyota Corolla'nın içi ve dış tasarımında değişiklikler gerçekleşti. Makyajlı Corolla'da Terra donanımından itibaren sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları standarlaştı. Yeni direksiyon yükseklik ve derinlik ayarlı. Ayrıca araçta direksiyon komandalı radyo CD bulunuyor. Opsiyonel olarak cruise control özelliği devreye girerken kendiliğinden kararan iç dikiz aynası ve yağmur sensörü de Corolla'nın özelliklerine eklendi.
Yorumlar
Yorum Gönder